Doprava v Čakovicích

Vše co souvisí s úřady a jinými oficialitami
Odpovědět
Mysak
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 29.08.2007 23:15
Bydliště: D6

Re: Doprava v Čakovicích

Příspěvek od Mysak » 28.09.2017 00:19

jozo píše:
25.09.2017 15:44
Aktuální frekvence vlaků jsou ve špičce 4 do hodiny... vždy dva a dva ve směru... Pokud k tomu připočteme ještě potenciální posílení o vlečku do areálu cukrovaru tzn. přes Kosteleckou, tak kvůli kapacitě trati ve směru Praha centrum to krásně doplní druhé šraňky a budou intervaly po 1/4 hodině buď zde nebo o 100 metrů dál..... takže rozhodně nemohu přijmout tvrzení, že lze jednoznačně vyloučit dopad na propustnost uzlů.. to skutečně ne..
Co se týká podjezdu, úzce souvisí s elektrifikací trati a bude to legrace, protože na Kostelecké podjezd a na u pole za Parkem naopak nadjezd... kvůli elektrifikaci min. 10,5m nad tratí... tj pro představu výše než nadjezd dálnice za Satalicemi (přemostění Budovatelská).
Jiří Vintiška píše:
25.09.2017 14:09
Jakkoliv nechci zlehčovat katastrofální stav dopravy zejména v ranní špičce, tak vlak v hodinovém intervalu (v každém směru) s dálkově řízeným ovládáním přejezdu z kabiny řidiče, který je zde plánován, situaci nijak podstatně nezmění. Rozhodně však lze vyloučit, že by toto mělo jakýkoliv vliv na propustnost uzlů a komunikací, které zdejší kongesce způsobují. Tj. na křižovatky Veselská x Tupolevova, Kostelecká x Tupolevova a ulici Cínovecká. Podstatné je také zmínit, že výše zmíněná výhledová rekonstrukce hlavní trati počítá jako s nutnou podmínkou s podjezdem pod tratí.
Vzhledem ke katastrofální dopravní situaci, která v Čakovicích panuje, je vlak jedinou jakžtakž předvídatelnou variantou, že člověk přijede do práce včas. Navíc linka S34, o které je řeč, je na rozdíl od S3, která jezdí na hlavní nádraží, ukázkou toho, jak má příměstská doprava vypadat. Vzdálenost k návazné dopravě na Masaryčce a Hlavním je nebe a dudy (S3 pravidelně nástupiště 6 nebo 7 a to je pěkná procházka). Takže za mě je to to nejlepší spojení, které Čakovice v tuto chvíli mají. Přesun blíže k centru obce by přivedl tuto linku k ideálnímu stavu. Už teď je ze Satalic ve špičce úplně plno.
K přejezdu: zásadní rozdíl mezi přejezdem na hlavní trati a na vlečce je v tom, že vlaky od Neratovic si závory sundavají kolejovými obvody, které začínají někde v polích u Třeboradic. Pokud má vlak postaveno do odbočky, tak musí k jet pomalu a proto se čeká. V poměrně nedávné době navíc byl v obvodech nějaký problém, tak šly dolů najedou šraňky v Třeboradicích i v Čakovicích, teď už je to snad v pořádku. V opačném směru je to ale ještě horší. Aby vlak mohl odjet z nádraží (tj. dostat zelenou) musí být závory dole. Takže pokud výpravčí postaví vlakovou cestu v předstihu, auta prostě stojí. Nic takového by u vlečky nehrozí, tam by mělo být zdržení v řádech vteřin.

Mysak
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 29.08.2007 23:15
Bydliště: D6

Re: Doprava v Čakovicích

Příspěvek od Mysak » 28.09.2017 00:33

Jiří Vintiška píše:
27.09.2017 08:20
Zatím pro současné vlaky stačí kapacita i tam, ale teď "naše" vlaky bude určitě ovlivňovat výluka Negerlliho viaduktu (vlaky od Kralup). V pondělí jsem jel na TSK a S34kou jsme jeli z Vysočan na Masarykovo nádraží po protisměrné koleji, na "správné straně" jel jiný vlak. Tedy pro operátory SŽDC to teď musí být docela adrenalinová práce vše poskládat. ROPID si toto uvědomuje a chce, aby se tzv. Nové spojení 2 řešilo i pro úsek Skály - Balabenka, protože i po rekonstrukci naší tratě (tj. po zdvojkolejnění a elektrizaci) se stejně vlaky na 3 kolejný úsek od Skal jen těžko vejdou. Zatím nás SŽDC "straší" tím, že zavedou linku S3 v 30 minutovém intervalu a pro linku S34 nezbyde místo. To mě, kolegům ze Kbel a Satalic připadá jako absurdní divadlo. Aby se za jednotky miliard opravila trať a pak v úseku Čakovice - centrum zůstal stejný interval jako na jednokolejce z roku 1872... No comment. Ale pracujeme, jak umíme, přes příští týden máme pracovní projednání průběžných výsledků studie se SŽDC na společném jednání v Satatalicích.
Jízda po nesprávné koleji do centra je teď normální stav, protože na Kralupy se dá jet jen po té druhé. Při stavbě Nového spojení se šetřilo a na koleji z centra schází spojka směr Holešovice. Proto nyní při výluce viaduktu SŽDC nechtělo všechny vlaky z Kralup na Masaryčku pustit, ale Ropid naštěstí zvítězil.

Kolco
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 01.03.2015 20:08

Re: Doprava v Čakovicích

Příspěvek od Kolco » 29.09.2017 19:59

deimos píše:
04.09.2017 15:53
Parkovanie, rýchlosť, protismer - všetko je už jasné zo zákona, ďalšie značky sú podla mňa navyše. Ako píše Flyboysek - žiadne ďalšie prahy, to už radšej osveta a v krajnom prípade represia od MP/PČR - na niektorých pacientov žiadne značky neplatia. Každopádne ale s otvorením novej škôlky visí podla mňa problém vo vzduchu...

Jednoznačne súhlasím s bodom f, to mi príde fakt nebezpečné...
Zdravím, jak se píše výše, souhlasím, že osvěta nic nevyřeší. Ti lidé, co jezdí jak prasata moc dobře ví, jak se má jezdit po kruháči. U Globusu by si jet do protisměru nikdy nedovolili a pokud tady nebude stát policajt, tak tady budou jezdit pořád stejně. Prostě bez žádného respektu vůči pravidlům či ostatním. Stejně tak dalších X značek s jednosměrkou vidím jako zbytečnost, která akorát bude hyzdit okolí cesty. Přijde mi to jako absurdita, aby kolem cesty bylo více značek než stromů... Největší problém tady ale vidím rychlost. Někteří sousedi to rozpálí u svého baráku, projedou kruháčem kolem školky jako šílení... Prakticky jako by žádný kruháč neexistoval, jen rovná cesta. Co víc, při výjezdu z kruháče nejsou schopní se držet cesty, ale vezmou to přes okraj chodníku, který je na úrovni cesty a to už fakt smrdí průserem. Tudiž jsem bohužel pro retardery. Minimálně by je to mohlo snad donutit zpomalit. A klidně bych je i veřejně jak píše flyboysek výše pranýřoval. Takový plakátek s informacemi o řidičovi do každého domu a věřím, že místní maminky by mu to spočítaly :-)

BudBunda
Člen
Příspěvky: 136
Registrován: 20.02.2008 15:51

Re: Doprava v Čakovicích

Příspěvek od BudBunda » 05.10.2017 14:08

Dobrý den,

hodlá obec nějak řešit katastrofální dopravní situaci? Zejména v ranní špičce je cestování po Čakovicích opravdu pro otrlé - pravidelně trvá cesta od ZŠ Dr. Edvarda Beneše na metro do Letňan přes 30 minut (jak řada jiných rodičů doprovázím své dítě ke škole). Je možné např. rozšířit silnici o další pruh při ulici Cukrovarská / Kostelecká?
Popř. řeší to obec vůbec - ideálně i jinak, než rošíření vlakových linek...
Děkuji za opověď.

janjan2017
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 02.08.2017 15:45

Re: Doprava v Čakovicích

Příspěvek od janjan2017 » 05.10.2017 20:39

Dobrý den,
rád bych rozšířil otázku na stávající zastupitelstvo MČ Praha Čakovice od starosty po jeho zástupce, kterým držím palce nicméně snaha je jedna věc ale výsledky pro obyvatele Čakovic nevidím žádné. Ve skutečnosti stávající kritická situace bude horší s ohledem na stávající rozšiřování projektu Čakovického parku po následující roky (stovky obyvatel resp. desítky parkovacích míst; zvyšování počtu nových cestujících MHD atd.). Už jen vedlejší projekt "Rezidenční komplex Čakovice" v ulici Schoellerova s dalšími 570 parkovacími stání tj. nových 1.400 obyvatel vygeneruje dalších 17 – 20 % nových cestujících v MHD resp. nových 1.172 jízd za den v obou směrech (dle dostupné dopravní studie). Mám oprávněný pocit, že zde není dostatečný tlak na odpovědných místech.
Děkuji za odpověď.
Jan

Stoural
Člen
Příspěvky: 176
Registrován: 25.06.2008 00:56
Bydliště: Čtyřlístek

Re: Doprava v Čakovicích

Příspěvek od Stoural » 05.10.2017 22:20

Jak je patrné z registru smluv, Rezidenční komplex Čakovice v dohledné době začne viditelně růst. Proč se tato stavba povoluje bez místního dopravního řešení? Neměla radnice v tomto směru pro stavebníka nastavenu nějakou podmínku?

Jiří Vintiška
Stálý člen
Příspěvky: 435
Registrován: 19.06.2008 10:48

Re: Doprava v Čakovicích

Příspěvek od Jiří Vintiška » 16.10.2017 17:34

Prosím, směřujme diskuzi s radnicí do vlákna Diskuze s radnicí. Z důvodu přetížení nečtu nyní všechna vlákna, a tedy lehce se mi stane, že na něco neodpovím. Proto prosím o toto. Děkuji moc. Odpověď na diskuzi výše je zveřejněna tamtéž v podvláknu věnovaném dopravě. Ještě jednou děkuji za pochopení.

Jiří Vintiška
Stálý člen
Příspěvky: 435
Registrován: 19.06.2008 10:48

Re: Doprava v Čakovicích

Příspěvek od Jiří Vintiška » 16.10.2017 17:41

Tristone, případně další moderátoři vláken: Prosím, pokud uvidíte něco delší dobu nezodpovězené z mé strany, napište mi SZ. Za těch 9 let jsem se snažil nic neopomenout a snad ani nyní není v jiných vláknech žádný nezodpovězený dotaz... :-) Děkuji všem za ochotu.

Uživatelský avatar
TriStone
Administrátor
Příspěvky: 3968
Registrován: 07.03.2007 00:03
Bydliště: D3

Re: Doprava v Čakovicích

Příspěvek od TriStone » 16.10.2017 17:42

Já bych se asi býval ozval kdyby něco. Ale připadá mi, že odpovědi jsou tu vždycky poměrně svižně ;)


Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host